تبریک

عید بزرگ مبعث را به همه  مسلمانان جهان تبریک عرض می کنم به امید پایداری عدل در همه گیتی انشا ا... 

تبدیل تاریخ میلادی به هجری شمسی و بلعکس

جهت  مشخص نمودن تاریخ تولد خود به میلادی به اینجا مراجعه و به سادگی تاریخ تولد خود را به میلادی مشخص خواهید نمود

نتایج کنکور سراسری

با کلیک کردن روی نتایج  می توانید نتایج کنکور سراسری سال ۸۶   را مشاهده کنید انشاالله که رتبه خوبی داشته باشید برای انتخاب رشته می توانید با ما مشاوره کنید برای مشاوره به قسمت نظرات رفته و بادادن نظر شماره تماس خود را نوشته و ما با شما تماس می گیریم .

 

               نتایج

و برای انتخاب رشته مورد دلخواه خود بهتر است به آدرس زیر مراجعه و اطلاعات کاملی در مورد رشته های تحصیلی بدست آورید :

                      http://data.konkoor.com/

کاربرد ریاضی در علم پزشکی

علامت سؤال ریاضی در برابرایدز                  

تحقیقات - دکتر فرنوش صفوی‌فر:                              
متخصصان عفونی و سایر پزشکان،تا مدت‌ها تئوری مشخصی درباره ایدز داشتند و آن این بود که ویروس ایدز می‌تواند به سلول‌هایی که نوع خاصی از گیرنده‌ها را دارد بچسبد، وارد آنها شود و آنها را آلوده کند.

این سلول‌های آلوده، که عمده آنها از رده گلبول‌های سفید خون هستند، یا خودشان از بین می‌روند، یا این که سلول‌های خودی را به جای بیگانه می‌گیرند و آنها را هم از بین می‌برند. شواهد بیولوژیک گوناگونی هم برای تایید این فرضیه وجود داشت.

اما حالا گروه دیگری از دانشمندان، این فرضیه را که در دنیای پزشکی مقبولیت عام یافته بود، زیر سؤال برده‌اند و تعجب خواهید کرد اگر بدانید این گروه، نه از بین پزشکان، که از بین ریاضیدانان بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این ریاضیدانان، با کمک پزشکان، توانسته‌اند یک مدل ریاضی دربیاورند و به نوعی با حساب و کتاب نشان دهند که این سازوکار، توجیه‌کننده سیر آهسته بیماری، در طی سال‌ها، نیست و اگر این سازوکار پیشنهادی درست می‌بود، باید بیماری ظرف مدت چند ماه، فرد را از پای در‌می‌آورد.

این حساب و کتاب‌ها، تمام فرضیات پیشین و مقبول بین دانشمندان را به چالش کشیده و زیر و رو کرده است.

البته این محققان، از کالج سلطنتی لندن و نیز دانشکده پزشکی آتلانتا، در گزارش خود در نشریه PLoS Medicine، آورده‌اند که این پژوهش فقط یک «مدل ریاضی» است و نمی‌تواند بگوید که واقعاً در بدن بیمار آلوده به ویروس چه اتفاقی می‌افتد و بنابراین تحقیقات گسترده‌‌تری از لحاظ فیزیوپاتولوژی لازم است تا سیر تکثیر و بیماری‌زایی ویروس را در بدن انسان روشن کند. این مطالعه، تنها به ما می‌گوید که باید در فرضیات قبلی خود تجدید نظر کنیم.

ریاضیدانان پزشکی می‌کنند؟

این اولین و تنها باری نیست که تحقیقات ریاضی به مطالعات پزشکی کمک می‌کند. در واقع باید گفت مرز قراردادی میان علوم، که آنها را به طور مشخص به حوزه‌های جداگانه‌ای با حدود مشخص تقسیم می‌کرد، اکنون آن‌قدرها هم جدی تلقی نمی‌شود. یک محقق ریاضی، می‌تواند به پیشرفت‌های بیولوژی کمک کند و یک فیزیکدان هم می‌تواند شیمی را با نگاه دیگری بررسی کند.

نمونه‌های این پژوهش‌های «بین‌رشته‌ای» بسیار است. به عنوان مثال می‌توان آن را در بررسی ریاضی رخدادهای تصادفی ملاحظه کرد. این بررسی می‌تواند در هر حوزه‌ای، اعم از پزشکی، فیزیک و حتی زمین شناسی، کاربرد داشته باشد.

مثلاً در پیش‌بینی اپیدمی‌های آنفلوانزا، همان طور که می‌دانید انواع جهش‌های ژنتیکی که در ویروس آنفلوانزای پرندگان روی می‌دهد، میزان انتشار و کشندگی آن را تعیین می‌کند. این جهش‌ها به طور تصادفی اتفاق می‌افتد. می‌توان از بررسی روند جهش‌های پیشین، پیش‌بینی کرد که جهش کشنده بعدی کی اتفاق می‌افتد.

در گروهی از این بررسی‌ها، از مفهومی به نام طول مارکوف استفاده می‌شود که کار پژوهشگری به همین نام است. این مفهوم، در حوزه‌های دیگر هم کاربرد دارد. مثلاً در پیش‌بینی زلزله. با این روش می‌توان وقوع زلزله را، دو دقیقه قبل از آن، پیش‌بینی کرد که زمان بسیار حیاتی و ارزشمندی برای کاهش خسارات ناشی از آن است.

البته در رسیدن به نتایج قابل استفاده، لازم است هم نمایندگانی از آن حوزه (مثل پزشکی یا زمین‌شناسی) و هم کارشناسان ریاضی حضور داشته باشند و با هم در این باره تعامل داشته باشند.

اما نکته مهم این است که هر دو طرف بتوانند درک درستی از رابطه میان حوزه‌های مختلف علوم داشته باشند و بتوانند این حد و مرزهای قراردادی را، که در طی سال‌های پیشرفت علم و تخصصی شدن گرایش‌ها و به ناچار به وجود آمده‌اند، کنار بگذارند تا بتوانند به نتیجه مشخصی برسند( گرفته شده از همشهری آنلاین )

خطای دید از نظر ریاضی

۱-آیا خانه های این صفحه شطرنجی با هم موازیند ؟                

     

      ۲- آیا می تواند پله های بصورت زیر بسازید ؟

     

۳-فیل زیر چند دست و پا دارد ؟

۴- آیا دو خط در شکل زیر با هم موازیند ؟

۵- در شکل زیر شما چه چیزی می بینید ؟

۶- شکل زیر هم جالب است ؟

۷- روی شکل زیر کلیک کنید جالبه !

در پایان نظرات خود را در مورد این  شکلها بدهید . البته ما نظرمان این است که آیا می توان دیدگاهی ریاضی برای این خطای دید  ارایه نمود . نظر شما هر چه باشد می تواند مفید باشد .

 

ریاضی برای همه

سوالی که مطرح است اینستکه آیا برای مطالعه ریاضی باید حتما سطحی از استعداد ریاضی را داشته باشیم ؟

برای پاسخ با این سوال باید گفت کسانی استعداد ریاضی دارند برای یادگیری مطالب ریاضی مشکلات  کمتری دارند و همه آن استعداد ریاضی نیست بلکه آنچه در یادگیری ریاضی به ما کمک می کند تلاش و کوشش بسیار زیاد ما است و از طرفی آنچه که ریاضی را برای فراگیران  دارای مشکل نموده است به چند عامل مربوط می شود یکی که عامل اصلی است معلمان خصوصا در دوره ابتدایی و راهنمایی هستند  همواره انتظار از معلم ریاضی آنستکه این درس را سخت جلوه ندهد و آنرا بطوری ارایه دهد که استفاده آن در مسایل روزمره مشخص باشد و همیشه این درس را جذاب و شیرین معرفی کنیم و دیگر سیستم آموزش ما می تواند باشد کتابهای درسی باید طوری نگاشته شوند که از خشکی این درس کاسته و به جذابیت آن بیفزاییم و با  ارایه مثالهای کاربردی آن را برای فراگیر ملموستر کنیم

و

اما چگونه ریاضی بخوانیم که در یادگیر ی به ما کمک کند :

۱- هر وقت ریاضی می خوانید از خوانده های خود یاداشت بر دارید   و برای بار دوم و سوم از روی یاداشتهای خود مطالعه کنید .

۲- اگر از مطالعه ریاضی خسته شدید  ؛ مدتی قدم بزنید و مغز خود را آرام کنید و برای ادامه  مطالعه   خود را آماده کنید .

۳- درس ریاضی را بین دروس خواندنی  مطالعه  کنید و هیچ وقت خودتان را در مطالعه محض ریاضی خسته نکنید .

۴- بعد از مطالعه هر بخش سعی کنید مثالهای کاربردی در آن مبحث برای خود بیابید  مثلا وقتی بخش مساحت را مطالعه می کنید سعی کنید مساحت اطاق خود و قسمتی از دیوار خانه که بشکل مثلث یا ذوزنقه است را محاسبه کنید .

۵- در  ریاضی آنچه مهم است تکرار در مطالعه است تا می توانید تکرار کنید.

۶- خسته نشوید و نگویید ما استعداد ریاضی نداریم زیرا ۹۹ ٪ آنچه می آموزیم عرق جبین است و فقط ۱ ٪ استعداد است .بی استعدادترین افراد نبوغ وقت خود شده اند .