توابع زوج و فرد :

فرض کنید f تابعی با دامنه با شد و برای هر آنگاه باشد(در اصطلاح دامنه تابع f متقارن باشد). در این صورت:
  • تابع f را زوج می گوییم هرگاه:
  • تابع f را فرد می گوییم هرگاه:
  • اگر هیچ یک از شرایط فوق برقرار نباشد تابع را نه زوج و نه فرد می گوییم.
     بقیه مطالب را می خواهی به ادامه مطلب برو
ادامه مطلب ...

آمار و ارقام وحشناک:

۱- در جنگ جهانی اول حدود ۸۵۰۰۰۰۰ نفر نظامی و حدود ۱۳ میلیون نفر غیر نظامی کشته شدند و در جنگ جهانی دوم ۱۹  میلیون نظامی و ۲۰ میلیون غیر نظامی کشته شدند .

۲- در جنگ چین و ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم حدود ۱۵ میلیون  کشته شدند .

۳- هیتلر در زمان حیات خود موجب مرگ ۱۷ میلیون انسان گردید .

۴- در جنگهای قرن بیستم حدود ۸۷ میلیون نفر انسان  جان باختن یعنی حدود ۲/۱ برابر جمعیت  کشور مان در حال حاضر .

۵- در یک جمعبندی مجموع کشتار های عامدانه در طول این قرن بدون در نظر گرفتن ارقام جنگهای واقعی ، بلکه باتوجه به جنگهای سرد ناشی از اختلافات عقیدتی بالاتر از ۸۰ میلیون نفر  می رسد .

۶- بنابر این در طول قرن بیستم متجاوز از ۱۶۷ میلیون نفر انسان و حتی بیش از این آگاهانه و بدلایل سیاسی از صحنه روزگار محو شدند . یعنی معادل جمعیت  کشور فرانسه ، ایتالیا و انگلستان   

Math 20 Online Course Information

Welcome to Math 20 Elementary Algebra Online!

This course uses MyMathLab, an online Course Tool available from CourseCompass.com.

Students will complete work according to schedule.

You are required to appear on campus for three event

ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزارهای ریاضی برای اهل نظر :

امروزه بیشتر الگوریتم‌ها توسط رایانه اجرا می‌شوند نرم افزارهایی برای اجرای محاسبات ریاضی طراحی شده اند. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به نرم افزارهایی زیر اشاره کرد:


           گرفته شده از سایت http://fa.wikipedia.org

اطلاعات علمی جالب :

۱- اطلاعاتی در مورد خورشید :

طبق بررسی دانشمندان حجم خورشید  یک ملیون و سیصد هزار مرتبه از زمین بزر گتر است . فاصله خورشید تا زمین حدود یکصد و پنجاه میلیون کیلومتر  می باشد .  بقیه را در ادامه مطلب بخوانید ...

ادامه مطلب ...

هنر در ریاضی :

مقدمه :

اهمیت فوق العاده ای که ریاضیات ، در جامعه ی امروزی و در فعالیت گوناگون ترین تخصص ها دارد، بر کسی پوشیده نیست . باوجود این ، خیلی زیاد نیستند کسانی که علاقمند به ریاضیات باشند. البته تنها کسانی که کار و فعالیتشان به ریاضیات مربوط می شود ، علاقمند به ریاضیات نیستندبلکه کم هم نیستند مشتاقانی که ساعت های فراغت خود را ، با ریاضیات می گذرانند. همه ی این ها چه حرفه ای ها و چه علاقمندان ، نه تنها فایده و اهمیت ریاضیات را می شناسند بلکه در ضمن ، به ریاضیات شوق می ورزند و می توانند زیبایی و ظرافتی که در مسأله ها ، قضیه ها و روش های ریاضی وجود دارد را احساس کنند .

احساس و منطق را با هیچ نیرویی نمی توان از هم جدا کرد و هر جدایی ساختگی منجر به تحریف هر دوی آنها می شود . هر احساس اگر احساس واقعی باشد، خردمندانه است چراکه احساس واقعی نمی تواند جدا از اندیشه و خرد آدمی پدید آید.... به ادامه مطلب مراجعه نمایید. 

ادامه مطلب ...