اطلاعات علمی جالب :

۱- اطلاعاتی در مورد خورشید :

طبق بررسی دانشمندان حجم خورشید  یک ملیون و سیصد هزار مرتبه از زمین بزر گتر است . فاصله خورشید تا زمین حدود یکصد و پنجاه میلیون کیلومتر  می باشد .  بقیه را در ادامه مطلب بخوانید ...

حرارت سطح آن بالغ بر شش هزار درجه سانتیگراد  و حرارت عمق آن بالغ بر چند میلیون درجه می باشد .

اگر بخواهیم وزن خورشید را بر حسب تن بیان کنیم باید عدد ۲ را بنویسیم و بیست و هفت صفر جلوی آن بگذاریم ( یعنی  دو میلیارد میلیارد  میلیارد  تن )

جالب است بدانیم که اتمهای خورشید  در حال تجزیه و تشعشع و تبدیل به انرژی هستند ؛  بطوری که در هر ثانیه چهار میلیون تن از وزن آن کاسته می شود اما بدلیل وزن بسیار بالای که دارد ظاهرا"   از آن چیزی کاسته نمی شود ولی نهایتا "  روزی خورشید هم از بین خواهد رفت که در آیات قران نیز اشاراتی به آن شده است .

۲- تعداد پیامبران چند تا است ؟

روایت مشهور در این زمینه عدد یکصد و بیست و چهار هزار را بیان می کند ، در حالی که در بعضی از روایت نیز بیان شده است که عدد پیامبران هشت هزار تا بوده که چهار هزار تای آنها از بنی اسراییل و چهار هزار تای دیگر از غیر بنی اسراییل بوده است .

در حدیثی از امام رضا (ع ) آماده است که پیامبر گرامی فرموده است که : خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر آفریده که من از همه آنها نزد خداوند گرامی تر هستم بدون آنکه فخر و مباهاتی کنم و خداوند ۱۲۴ هزار وصی آفرید که علی (ع ) از همه آنها نزد خداوند گرامی تر و برتر است . ( بحار الانوار جلد ۱۱ صفحه ۳۰ )

همچنین در حدیث دیگری از انس ابن مالک از پیامبر (ص ) چنین نقل شده است : من بدنبال هشت هزار پیامبر مبعوث شدم که چهار هزار تا از آنه از بنی اسراتییل بودند . ( بحار الانوار جلد ۱۱ صفحه ۳۱ )

البته این دو حدیث باهم منافاتی ندارند زیرا ممکن است در حدیث دوم اشاره به پیامبران بزرگ شده است .

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.msmamj.blogfa.com

جالب بود و خواندنی

علی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:54 ب.ظ

صبح که به مدرسه رفتم کنار سالن ایستاده بود وگریه می­کرد و ناظم بلند بلند با اوحرف می­زد. درس را شروع نکرده بودم که آمد دستهایش را باز کردم آه خدای من !!! سرخ بود با خطوطی سیاه رنگ .نگاهش کردم بغضش را فرو داد وگفت قشنگه ! گفتم بنشین .فردای آن..... بقیه در وبلاگ است ......

elena چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:56 ب.ظ http://like-world-math.mihanblog.com/

من شما را لینک کردم لطفا شما هم منو لینک کنیددد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد