5 مساله در ریاضی :

سوالات ریاضی برای علاقه مندان ارایه می شود و از کلیه عزیزانی که به سوالات پاسخ دهند تشکر و قدر دانی می شود :

۱- برای دوعدد طبیعی a  و  b   می دانیم  48a=43b . ثابت کنید عدد  a+b   مرکب است .

۲- ده جفت کفش متفاوت را روی هم می ریزیم و دو لنگه بطور متوالی از روی آنها بر می داریم . احتمال اینکه این دو لنگه متعلق به یک جفت کفش باشند چقدر است ؟

۳- در یک پادگان غذای ماهانه ۲۰۰ نفر را آماده کرده اند . پس از ۱۰ روز ۵۰ نفر به جمع آنها اضافه می شود . غذای باقیمانده پس از چند روز تمام می شود ؟ ( ماه را ۳۰ روز در نظر بگیرید )

۴- سه عدد طبیعی به تصادف از بین اعداد ۱ تا ۱۰ انتخاب می کنیم . احتمال آنکه این ۳ عدد با هم تشکیل تصاعد حسابی دهند چقدر است ؟

۵- هزینه آسفالت پشت بام یک  آپارتمان ۹۹۰ هزار تومان بر آورد شده است . چون ۴ نفر از ساکنان این آپارتمان پول به همراه نداشتند ، بقیه ساکنان هر واحد آپارتمان ، علاوه بر سهم خود نفری ۱۰ هزار تومان اضافه دادند تا هزینه آسفالت پرداخت شود . این آپارتمان چند واحد دارد ؟

 

نظرات 7 + ارسال نظر
مریم جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.msmamj.blogfa.com

سلام
در قبال این همه سوالهای سخت فقط میخوای تشکر کنی؟
بابا خیلی سخاوتی هستی !!! یه پژو ۲۰۶ یه آپارتمان تو زعفرانیه ای .....
شوخی کردم
از آمار که خیلی بدم میاد . سعی میکنم در باره بقیه اش فکر کنم

سمیه دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:37 ق.ظ http://dadar.blogfa.com

سلام دوست گرامی
من داشتم دنبال یه مطلب میگشتم که به وبلاگ شما رسیدم
میخواستم اگهبراتون مقدوره به من کمکم کنید؟؟
در مورد کاربرد تساوی پارسوال در علوم کامپیوتر و الکترونیک دنبال مطلب میگردم
اما به هیچ عنان مطلب فارسی پیدا نمیکنم
اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم.
لطفا جوابمو در وبلاگم بنویسید
این یه تحقیقه که استاد داده و نمره داره امیدوارم بتونید کمکم کنید
با سپاس فراوان

اصغر آقا صادقی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام استاد
من سه شنبه ها با شما ریاضی ۶ دارم خیلی دوستت داریم اینو واسه تشکر از زحمتاتون فرستادم
سایت قشنگی دارین دستتون درد نکنه خداحافظ

مریم سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.msmamj.blogfa

هنوز که این سوال سختا اینجاست
به روز کن
من به روزم بیا ببین

بیابانی تشنه باران جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ http://www.aarezoha.blogfa.com

الحمد لله الذی جعل کمال دینه و تمام نعمته بولایة أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام

یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متمُّ نورهِ ولو کره الکافرون
در دورانی که فرقه جعلی و بی ریشه وهابیت با در دست داشتن امکانات وسیع تبلیغاتی و سرمایه های کلان بنگاه های انگلیسی و صهیونیستی دست به تبلیغات وسیع و بی پایه علیه شیعیان می زند و در این راه از هر تلاشی( از توزیع کتب و دفترچه های دروغین تا ضرب و شتم شیعیان) فروگزار نمی کند، بر آنم تا با روشنگری در این زمینه گوشه ای از غبار مظلومیتی که بر چهره مذهبم نشسته است فروبنشانم.
و در این راه راهگشایی و همدلی یاران و مدافعان، آب زلالی است برای رفع این غبار...
و باور دارم به فنای باطل و ابقای حق اگرچه "کمیت" ها سخن دیگری بگویند...
و قل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل کان زهوقا

مریم جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:18 ب.ظ http://www.msmamj.blogfa.com

سلام
به روزم

سلام مریم جون من هنوز نتونستم آپدیت کنم . ببخشید به امید دیدار حضور ماه شما

مسعود محمدی سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:28 ق.ظ http://muhammadi357.blogsky.com

درود
علاقه وپشتکارت قابل تحسین است
آرزومندم با حذف بعضی از قسمت های!!! ورودی بشاشیت خاصی
به زبان علوم ببخشید

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی


کهنه معلم ارومیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد