به یاد سالار شهیدان :

السلام علیک یا ابا عبدالله ؛  ایام با فضیلت محرم فرا رسید ضمن عرض تسلیت به همه دلسوختگان آن سالار شهیدان همه عزیزان را دعوت به عزاداری در فراخور آن امام شهید می نمایم , انشاالله که مقبول حضرت حق قرار گیرد : 

 

 

            

ساده کردن بعضی از دانشجویان !!!!

 

            

        

                             

نگاهی به زندگی ارشمیدس :

مقدمه : 

ارشمیدس دانشمند و ریاضیدان یونانی در سال 212 قبل از میلاد در شهر سیراکوز یونان چشم به جهان گشود و در جوانی برای آموختن دانش به اسکندریه رفت. بیشتر دوران زندگیش را در زادگاهش گذرانید و با فرمانروای این شهر دوستی نزدیک داشت. در اینجا سخن از معروفترین استحمامی است که یک انسان در تاریخ بشریت انجام داده است. در داستانها چنین آمده است که بیش از 2000 سال پیش در شهر سیراکوز پایتخت ایالت یونانی سیسیل آن زمان ارشمیدس مکانیک دان و ریاضیدان و مشاور دربار پادشاه یمرون یکی از معروفترین کشفهای خود را در خزینه حمام انجام داد.

 


 

ادامه مطلب ...

هندسه ترسیمی و رقومی :

در این قسمت می خواهیم تعاریف دقیقی از هندسه ترسیمی و رقومی ارائه دهیم : 

هندسه ترسیمی : اگر دو صفحه متعامد نامتناهی را در نظر بگیریم  خواهیم دید که فضا به چهار ناحیه مجزا تقسیم خواهد شد و یکی از صفحات را صفحه افق و دیگری را صفحه قائم در نظر می گیریم حال اگر هر جسم را فضا را به این دو صفحه تصویر کنیم  هندسه پدید آمده را هندسه ترسیمی و شبکه ایجاد شده  را شبکه سه بعدی هندسه ترسیمی گویند . محل تلاقی دو صفحه که یک خط خواهد بود خط العرض  گویند و با نماد xy  نشان می دهیم  

برای بررسی نقاط ؛ خطوط ویا صفحات و یا هر شکل دیگر هندسی باید آثار آنها را روی صفحات افق و یا قائم مشخص نماییم  برای این کار همواره باید از نقاط داده شده بر صفحه افق و یا قائم تصویر عمودی رسم نمود و فاصله  

ادامه مطلب ...

به دانش آموزان و دانشجویان چه مطالبی بیاموزیم :

آنچه مسلم است رفتارهای در شخص در هر دوره ای از زندگی بر گرفته از عوامل گوناگون می باشد ولی می توان گفت معلم یا مربی از هر شخص دیگری بیشتر می تواند بر متعلم اثر بگذارد این اثر می تواند رفتار وی را دگرگون کند برای همین معلم  یا مربی باید با بهترین شیوه ها به تربیت فرد اقدام نماید برای همین امر چند مورد را که به نظرم مناسب می باشد یاد آور می شوم : 

۱- سعی کنیم در درجه اول شخص متعلم را بسمت انسان دوستدار همنوع  سوق دهیم . 

 

ادامه مطلب ...