ریاضی بهترین درس

با سلام خدمت همه دوستان از اینکه مطالب وبلاگ خیلی دیر بار گذاری می شود عذر خواهی می کنم مقداری سرم شلوغ است :

چرا ریاضی بهترین درس است ؟

یکی از کابردی ترین  علوم در بین سایر علوم بطور قطع ریاضی است و این مطلب بر کسی پوشیده نیست اگر به علوم دیگر سری بزنید خواهید دید که ریاضی به هر حال دستی در آن بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم دارد ؛ حرکت خون در بدن یک معادله دیفرانسیلی است ؛تعیین طول و عرض جغرافیا ؛ تعیین طول عمر یک یافته مثلا یک فسیل چند هزار ساله از علم ریاضی کمک می گیرند ؛ علم جدید نظریه نانو تکنول‍وژی که باعث شگفتی در دنیای علم گردیده است دیدگاه اولیه خود را از ریاضی دارد ؛ در علوم قضاوت  استدلالهای قوی ریاضی باید به کمک قاضی بیایند تا حکم وی صحیح تر گردد ؛ خلاصه اینکه هر علمی را نام ببریم بگونه ای با ریاضی سر و کار دارد و حال سوال اینجاست که خوب چنین علمی با این همه کاربرد چرا برای دانش آموزان و یا دانشجویان این همه درد سر دار شده است در پاسخ به این سوال ۳ مطلب را یاد آور می شوم :

۱- در کشور ما متاسفانه از کاربرد ریاضی خیلی کم سخن گفته شده و خصوصا در دروس متوسطه بسیار به ندرت از کاربردهای ریاضی سخن گفته شده که این یکی از نقایص دروس متوسطه در شاخه ریاضی است .

۲- از آنجایی که کنکور در کشور ما از اهمیت بالایی تا بحال برخوردار بوده است بنابرین سیر مطالب بیشتر بسمت محض پیش رفته و اگر اندک مطالب کاربردی در ریاضی مشاهده میشود آنرا هم معلمان به بوته فراموشی سپرده اند .

۳-جامعه نیز در این بین بی تغصیر نیست اگر جایگاه واقعی علوم در جامعه مشخص گردد و هر کسی در جایگاه واقعی خودش مشغول به کار گردد  میتوان انتظار داشت که جایگاه علوم و تاثیر هر یک در هم نیز بهتر مشخص گردد .

امید آنکه بتوانیم  در پیشرفت علوم به جایی برسیم که همه آنها را در جایگاه خودشان درک کرده و در دنیا عمل کننده اول باشیم نه حرف زننده اول زیرا  همه علوم در زمان عمل است که وضعیت خود را تثبیت می کنند . 

نظرات 3 + ارسال نظر
انجمن علمی کوثر چهارشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.kosar-math2.blogfa.com

همکار عزیز سلام وبلاگ خوبی دارید بما هم سر بزنید .منتظر حضور سبزتان هستیم

امیر کاشانی جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 01:19 ق.ظ http://qa.blogsky.com

سلام،

من امیر کاشانی، از دانشجویان اسبق دانشگاه صنعتی شریف هستم که در حال حاضر در آمریکا زندگی میکنم. از زمان کودکی تا به امروز همیشه به مسائل هوش و ریاضی علاقه داشتم و در همین جهت بتازگی وبلاگی تاسیس کرده ام. هدف من از ایجاد این وبلاگ بوجود آوردن محیطی است که علاقه مندان به این گونه مسائل بتوانند در آن به بحث و تبادل نظر بپردازند. از نام وبلاگتان حدس زدم که شاید شما هم علاقه مند باشید. در صورتیکه که چنین است از شما دعوت میکنم که به وبلاگ "پرس و پاسخ" سری بزنید.

Qa.blogsky.com

سئوال اول: میوه فروشی یک ترازوی دو کفه ای دارد. او میخواهد میوه های از یک کیلو تا 40 کیلو را با این ترازو وزن کند. حداقل به چند وزنه احتیاج دارد؟ (وزن هر وزنه را در جواب خود ذکر کنید)

راهنمایی: شما حداکثر به 4 وزنه احتیاج دارید.

موفق و پیروز باشید

-امیر کاشانی

الهه دشتکی دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ب.ظ http://www.elaheh-dashtaki-h

سلام کارت عالی حرف نداره .به ما هم سر بزن و کمی کمکم کن تازه واردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد